Hírlevél

resized 1resized 1Mint minden horgász, így én is év végén igyekszek visszatekinteni a múlóban lévő évre, hasonlítgatni azt a korábbiakhoz, következtetéseket vonok le, vagy csak egyszerűen a szép emlékeket sorra veszem. Így karácsony este a családi ajándékbontás után jutottak eszembe ez év horgászélményei, s úgy gondoltam billentyűzetet ragadok , s reményeim szerint olvasóinknak is tudok örömet szerezni az alábbi képsorokkal, összefoglalóval. A 2017-es év számomra legfontosabb horgászeseményeit, horgászélményeit egy-egy képpel illusztrálva igyekszek sorra venni.

2016. december legvégén befagyott a Tisza, s a jég csak hízott és hízott. Február utolsó napjaiban, a jeges ár levonultát követően sikerült egy horgászatra alkalmas napot elcsípnem ifjú kollégáim kíséretében még az általános ragadozóhal tilalom beköszöntte előtt. A folyó még gyors volt, de a szélvizeken több méretes süllőt tudtunk zsákmányolni. Őszintén szólva rám is fért a siker, mert az előző év utolsó pecái betlik sorozatával zárultak.

resized 1b

Ez a harcsácska is ezen a napon esett, ami a szezon utolsó pergető horgászata, vagy a 2017-es év első horgászata volt. Megítélés kérdése, honnan nézem.

resized 2

Ahogy kicsit nyílott az idő, itt volt az ideje a finomszerelékes pecának. Nagy reményekkel vágtunk neki a Keleti-főcsatornára tervezett versenypálya behorgászásának horgász és versenytársaim kíséretében. Igazi szezonkezdet, hideg víz és fahéj illat.

resized 3

A horgászat végére a télikabátok is felkívánkoztak a hideg szél miatt, de mivel szép halakat sikerült zsákmányolnunk, jól éreztük magunkat.

Elkészült a versenypálya, reménykedve vártuk az első versenyt.

resized 4

Most már látjuk, hogy bizony az egyéni horgászbajnokság (MEHB) időpontja kicsit korai volt. A törpeharcsa még inaktív volt, keszegfélékből meg versenykörülmények között nem sokat tudtunk fogni. A két hét múlva következő Megyei Feeder Egyéni Bajnokságon (MEFB) gyakorlatilag ugyan ez volt a helyzet. Sajnos dekás versenyek voltak.

resized 5

Egy kis örömpeca a Körösön. Gyönyörű táj, érintetlen természet és egy szép domolykó. Mindenkinek ajánlom.

resized 7

Vissza a versenyzéshez. Megyei Csapatbajnokság a Sziki-tavon. Csapatunk (Top-Fish SHE) ugyan a 3. helyen végzett Derecske és a Dream-Fish HE mögött, de így sem voltunk felhőtlenül boldogok. Sokat tanultunk a verseny során. Sok halat kellett fogni, eleget nem fogtunk, de azért szerettük. Erről  a versenyről részletes beszámoló itt.

resized 8

Ismét egy örömpeca. Kocsel Zsolt horgásztársam a Látóképi tavaszi pergetőverseny edzésnapjára hívott magával egy horgászatra, ahol nagyszerű halakat fogtunk. Zsolt partra kormányzott többek között egy 5 kg körüli harcsát.

resized 9

Országos Horgászcsapat Bajnokság (OHCSB), 12 fővel a szegedi Matyi éren. A8 Hajdú-Bihar megyei csapat a 20 fős mezőnyből a 11. helyen végzett. Sokat készültünk, reális elvárásoknak megfelelően szerepeltünk, nagyon elfáradtunk. Részletes leírás az eseményről itt.

resized 6

Ismét egy örömpeca a Keletin! Nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy van-e hal a versenypályán. Az év egyik legjobb horgászatában volt részem, igazi finomszerelkékes, gondolkodtató folyóvizi peca volt ez! Tessék itt beleolvasni!

resized 9b

Hajdú-Opent rendeztünk szintén a Keleti-főcsatornán szeptember elején. Sok hal itt sem volt, viszont 2-3 kg-ot már össze tudtunk egerészni. Aktív volt a törpeharcsa, keszeget is lehetett fogni. Az én versenyzésem nem sikerült, Kiss Szabi nyert Göblyös Attila és Nádházi Lajos előtt.

resized 10

A versenyzés, verseny szervezés, örömpeca csak magamért hármas körforgásában telt ez az év. Ez is egy ilyen, örömpecával töltött emlékezetes nap. Mónus Tamás és Jónás Kornél kíséretében pecáztunk a késő nyári, kora őszi időszakban. Remek halakat fogtunk, Tamás oktatást tartott a tározó csukáinak fogásából. Kornéllal csak sasoltunk, aztán megmutattuk neki, hogyan kell kősüllőt fogni. :-)

resized 10b

Ilyen az, ha valaki horgászboltossal megy pecázni és az elhozza a gumihal gyűjteményét. Nehéz volt közüle választani, de jól sikerült, hiszen több darab süllőt, kősüllőt zsákmányoltunk a kora őszi Tiszán.

resized 11

A Tisza Tokaj feletti szakaszán is pecáztunk pár alkalommal. Itt kislányom társaságában térképeztem fel a mederviszonyokat a késő őszi pecákhoz. Remek idő, apa-lánya közös peca, sok kis süllő, igazi élménykavalkád!

resized 10c

Aztán ugyanezen a szakaszon egy másik nap megérkeztek a termetesebb kékfarkúak is. Ekkor még nem sejtettem, hogy talán az utolsó tiszai pecák egyikét töltöm az évben.

resized 12

Keleti-főcsatorna, csónakos pergető verseny. Nem horgásztam, szervezőként vettem részt, de említést érdemel. 75 csukát fogott 22 páros, ami kifejezetten jó eredmény. A megyei versenyek közül talán a legjobb hangulatú ez volt. Részletes leírás itt.

resized 14

A Tisza november elejétől napjainkig árad. Úgy ér lassacskán véget a pergető szezon, hogy el sem kezdődött. A Keletite menekültem, s a víz saját adottságaihoz képest nagyon jókat pecáztam. Erről részletesen itt olvashattok.

Összegzésképpen elégedett vagyok. Sokat pecáztam. Legalábbis a családom szerint :-) . Visszatekintve jó év volt ez, soha rosszabbat. Természetesen csak a legizgalmasabb, legérdekesebb eseményeket emeltem ki, ténylegesen saját szemszögből vizsgálva, emlékezve.

Végezetül, minden kedves egyesületi tagunknak és horgásztársamnak ezzel az írással is Békés, Boldog Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új évet Kívánok!